russian               
Da Da - Njet Njet
in german german


Russian Tajik flag in Tajikistan Tajikistan
Tajikistan is mountain land, it includes the high mountains knot of the Pamir (with the highest mountain of the former Sovjet Union, pik communism, 7482m above sea level..) Up north she has share at the Tien-schan and Fergana-Pelvic, in the west at the Alaigebirge. in the south strayed the valleys of the Wachsch, Kysylsu and Pjandsch. The climate is dry, through the high level differences very differenciates; heavy glaciers in the Westpamir.
Tadschikistan ist Gebirgsland, es umfaßt den Hochgebirgsknoten des Pamir (mit dem höchsten Berg der ehem.Sowjetunion, Pik Kommunismus, 7482m ü.M.) im Norden hat sie Anteil am Tien-schan und Fergana-Becken, im Westen am Alaigebirge. Im Süden verlaufen die Täler des Wachsch, Kysylsu und Pjandsch. Das Klima ist trocken-Kontinental, durch die Höhenunterschiede differenziert; stark vergletschert ist der Westpamir.

Why I am interested personally in Russian/ Tajikistan?

Warum interessiert mich persönlich Russisch/Tadschikistan?
My grandpa was from the area of odessa. He remained after the 1.world war in Germany. Maybe I could visit my relatives there , I myself thought. So I started with a russian course on TV. I forgot then but all again. Through the "Prison and Rehabilitation Ministry Breitscheid" we came 1994 to Tajikistan. Then I again begun with Russian language. Too in 1996 and 1999 I've been with a group of peoples in Tajikistan. I look for a low priced PC-programm for lewrning russian. I now found it: (Golden Russian - CD-ROM)
on the bazar in Duschanbe I found a Russian-Tajic dictionary. I would like to set up or search a dictionary german-tajic with the most frequent words set up. (the tajic letters are cyrillic, to be added are some more own.)
Mein Opa war aus der Gegend von Odessa. Er blieb nach dem 1.Weltkrieg in Deutschland. Vielleicht könnte ich meine Verwandten ja mal dort besuchen, habe ich mir gedacht. So fing ich mit einem Russischkurs im Fernsehen an. Vergaß dann aber wieder alles. Durch die Gefährdetenhilfe Breitscheid kamen wir 1994 nach Tadschikistan. Da fing ich wieder mit Russisch an. Auch in 1996 und 1999 war ich mit einer Gruppe von 25 Leuten in Tadschikistan. Ich suche ein preisgünstiges PC-Programm zum Russischlernen. Ich habs gefunden: (Goldenes Russisch - CD-Rom)
Auf dem Basar in Duschanbe fand ich ein Russisch-Tadschikisches Wörterbuch. Ich würde gern ein Wörterbuch Deutsch-Tadschikisch mit den häufigsten Wörtern aufstellen. (Die tadschikischen Buchstaben sind kyrillisch, dazu kommen noch einige eigene.)



knowing god | bible says | What is life all about? (Christian Stoll) |